• Informacja

• Informujemy, że sekretariat szkoły w okresie wakacyjnym tj. 29.06.2023-20.08.2023 będzie czynny w godzinach 8.00-15.00.

Szanowni Rodzice i Uczniowie!

Informujemy, że zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty będą wydawane w sekretariacie szkoły 6 lipca

w godzinach 9.00-15.00.

• Zakończenie roku szkolnego

• Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2022/2023 odbędzie się według poniższego harmonogramu:

Przedszkole

Klasy 1-3
            23 czerwca (piątek) godz. 11.00

• Bal uczniów klas ósmych - fotorelacja

• Mówią, że jeden obraz wart jest więcej niż milion słów.

Zachęcamy więc do podziwiania naszych ósmoklasistów na ich balu.

Było strojnie, pysznie, hucznie i zabawnie!

• Uczniowie z Ukrainy w Wojewódzkiej Bibliotece Pedagogicznej

• Uczniowie z Ukrainy uczęszczający do klasy I, II i III w dniu 20 czerwca 2023 r. zostali zaproszeni do Wojewódzkiej Biblioteki Pedagogicznej, Filia w Kościerzynie na rozgrywki gier planszowych.
            Dzieci rywalizowały między sobą grając w gry przygotowane dla nich w języku ukraińskim i polskim. Celem spotkania była nauka języka polskiego poprzez zabawę. Dziękujemy Pani Sylwii za mile spędzony czas.

• Wycieczka pierwszoklasistów

• 14 czerwca klasy 1a i 1b wybrały się na wycieczkę do centrum Hevelianum, które znajduje się na Górze Gradowej w Gdańsku. Hevelianum to miejsce, w którym dzieci mogą w prosty, interaktywny i kreatywny sposób zdobyć wiedzę z zakresu nauk matematyczno - przyrodniczych oraz historii. Uczniowie wzięli udział w zajęciach edukacyjnych "Odlotowe balony", podczas których pod okiem edukatorek przeprowadziły niezwykłe eksperymenty naukowe. Następnie dzieci wyruszyły w pasjonującą podróż dookoła świata na kreatywnym placu zabaw. Na dwóch poziomach mieściło się tam wiele interaktywnych stanowisk, które pozwalały na odkrywanie piękna naszej planety. Po tych atrakcjach uczniowie zdobyli Górę Gradową i z punktu widokowego podziwiali przepiękną panoramę Gdańska. Po tak udanej wycieczce zostanie zdobyta wiedza i wspomnienie wspaniałej zabawy.

• Piesza wycieczka klas ósmych

• 6 czerwca uczniowie klas 8a i 8c wraz z wychowawcami panią Anitą Literską i panią Joanną Pobłocką wybrali się na pieszą wycieczkę do Szarloty. Na miejscu odbyła się gra w kręgle oraz ognisko. Był czas na wspomnienia, rozmowy o przyszłości, umacnianie przyjaźni. Pogoda i humor dopisały.

• XX Międzyszkolny Konkurs Ortograficzny dla klas III

• W dniu 6 czerwca 2023 r. odbył się w naszej szkole XX Międzyszkolny Konkurs Ortograficzny ,, Polubić ortografię" dla klas III. Udział w konkursie wzięli uczniowie z czterech kościerskich szkół.

Laureatami konkursu zostali:

1. Alicja Przybyła z ZSP nr 3

2. Aleksander Wierzba z SP nr 1

3. Maja Niklas z ZSP nr 3

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział, nauczycielom za przygotowanie uczniów do konkursu i zapraszamy w przyszłym roku szkolnym:)

• Lekcja przyrody we Wdzydzkim Parku Krajobrazowym

• Uczniowie klas I - III z Ukrainy wzięli udział w lekcji przyrodniczej prowadzonej przez instruktorkę Wdzydzkiego Parku Krajobrazowego. Podczas zajęć dowiedzieli się różnych ciekawostek o życiu bobrów i jeży. Rozmawiali o życiu pożytecznych owadów z najbliższego otoczenia. Na zakończenie zajęć samodzielnie wykonali ozdobne magnesy z kolorowymi owadami i zabrali je do swoich domów.

• Rodnô Mòwa – Sukces Liliany Lubeckiej

• Miło nam poinformować, że nasza uczennica Liliana Lubecka z klasy 4b zajęła III miejsce w kategorii klas IV-VI w 52. Konkursie Recytatorskim Literatury Kaszubskiej "Rodnô Mòwa”.

Konkurs odbył się w dniach 3-4 czerwca w Chmielnie, udział wzięli w nim najlepsi recytatorzy z całych Kaszub, zatem Liliana znalazła się wśród elity kaszubskiej. Jest to bardzo prestiżowy konkurs i wzięcie w nim udziału to bardzo wysokie osiągnięcie. Uroczysta gala wręczenia nagród odbyła się 4 czerwca w Domu Kultury w Chmielnie.

Serdecznie gratulujemy!!!

• Wycieczka uczniów ze starszych klas do Warszawy

• Dnia 29 maja 2023 r. uczniowie klas 5a, 6a, 7a i 7b  z wychowawcami p. Grażyną Czapiewską, Aliną Cyrzon i Aleksandrą Grzyb pojechały bladym świtem do Warszawy.  Wcześnie rano, bo o 4.30 zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarową do naszej stolicy.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Od razu pomaszerowaliśmy pod Zamek Królewski. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo - klasycystycznym.

Potem udaliśmy się do Muzeum Żydów Polskich „POLIN”. „Polin” po hebrajsku i  języku jidysz znaczy „Polska” ale również „tutaj odpoczniesz”.  Miejsce wyjątkowe, to podróż tysiąca lat historii Żydów polskich, codziennego życia i odświętnego. Historia bliska i nasza, zrozumiała i pełna emocji, mająca znaczenie dla przeszłości i przeszłości.

Następnie udaliśmy się pod Pomnik Powstania Warszawskiego. Niebawem znaleźliśmy się przy Barbakanie. Mieliśmy okazję podziwiać średniowieczne mury i  powędrowaliśmy do Pomnika Małego Powstańca, gdzie była kolejna dawka historycznych opowieści….  a później przeszliśmy przez ul. Piwną i Miodową na Rynek Starego Miasta. Pośrodku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki. Niedaleko mieści się restauracja "Bazyliszek", nad wejściem której wisi podobizna potwora. Lody i pamiątki na Starym Mieście to punkt obowiązkowy warszawskiego spaceru.

Dzień był bardzo słoneczny i ciepły, więc udaliśmy się na spacer po Krakowskim Przedmieściu do parku saskiego, gdzie zachwycaliśmy się florą i fauną a do zdjęć "pozowały" nam liczne wiewiórki. Po drodze minęliśmy Pałac Prezydencki i doszliśmy na Plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza.

Kroki poniosły nas dalej…. Mijaliśmy ślady murów getta i budynek PASTy idąc do Pałacu Kultury i Nauki, gdzie oglądaliśmy panoramę stolicy… zachwytom nie było końca….

A zachód słońca podziwialiśmy z ogrodów na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego.

Na koniec konkurs i losy… nikt nie wrócił do domu bez niespodzianki:)

Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.

• Wycieczka uczniów klas 3a i 3b

W dniu 24 maja odbyła się wycieczka uczniów klasy 3 a oraz 3b po Kaszubach.

Podczas wycieczki uczestnicy zapoznali się z walorami regionu kaszubskiego. Poznali sztukę ludową Kaszub poprzez zwiedzanie Muzeum Ceramiki Neclów w Chmielnie. Dodatkowo zwiedzili kaszubski Park Miniatur, Park Gigantów oraz Park Pojazdów.

FOTOGALERIA Z WYCIECZKI

• Międzynarodowy Dzień Muzeów

• Dnia 18 maja 2023 r. świętowaliśmy wraz z Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie Międzynarodowy Dzień Muzeów.

Tego dnia odbył się XVIII Rajd pieszy z Józefem Wybickim, czyli wyprawa po generalskie epolety. Wystartowaliśmy z Dworu Wybickich w Sikorzynie i dotarliśmy do Będomina :)

Uczestnikami rajdu byli: Nadia Breska i Maja Troka z kl. 6a, Jakub Manowski, kl. 8b, Oskar Brzeziński, Szymon Kamiński i Olivier Rolbiecki z kl. 5b
            Opiekunami były panie: Żaneta Ruchniewicz i Aleksandra Grzyb.

Po drodze uczniowie dzielnie nie tylko maszerowali, ale również zaliczyli 5 punktów patrolowych, musieli rozpoznać stroje i broń z epoki, służyć pierwszą pomocą, pokonać wrogów Polski z okresu rozbiorów, odpowiedzieć na pytania dotyczące Józefa Wybickiego oraz Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie, czasami w ekstremalnych warunkach:)

Na koniec, na głodnych i zmęczonych czekał posiłek regenerujący i słodkości.

Śmiechu było co nie miara... Do zobaczenia na szlaku za rok:)

• Brawa dla Konstancji

• Nasza uczennica – Konstancja Bistroń z klasy Va zajęła I MIEJSCE. W międzyszkolnym konkursie plastycznym dla klas IV-VI  pt. "Śmieci w sieci", organizowanym przez Miejskie Przedsiębiorstwo Infrastruktury KOS-EKO spółka z o.o. w Kościerzynie.

Drugi konkurs był konkursem wiedzy o produkcji i uzdatnianiu wody, o oczyszczaniu ścieków i oszczędzaniu wody - przeznaczony był dla uczniów klas VII. Odbył się w dwóch etapach - pierwszy etap szkolny miał miejsce 30 marca 2023 r. Uczniowie zakwalifikowani do II etapu to Urszula Pietruszewska, Gabriel Świtała oraz Kacper Niklas, którzy  otrzymali dyplomy oraz upominki.

• Wyjscie do oczyszczalni ścieków

• W dniach 17.04 i  24.04.2023 r. w związku z projektem „Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Kościerzynie w zakresie gospodarki osadowej i biogazowni” organizowanym przez Miejskie Przedsiębiorstwo Infrastruktury „KOS – EKO” spółka z o.o. w Kościerzynie uczniowie klas VI I VII  odwiedzili oczyszczalnię ścieków. Udział w tym projekcie miał na celu kształtowanie postaw ekologicznych dotyczących środowiska wodnego miasta Kościerzyna. Wycieczkę zorganizowały: p. Grażyna Czapiewska, p. Monika Milewczyk, p. Alina Cyrzon oraz p. Monika Jankowska